Menu
Menu

Na jakie filmy Polacy lubią chodzić do kin?

Kino jest popularnym sposobem spędzania wolnego czasu. Jest ono świetną opcją, kiedy chce się zająć czymś dziecko, kiedy chce się zabrać drugą osobę na randkę, a wreszcie – kiedy chce się być na bieżąco z trendami w popkulturze. Dziś przedstawimy pozycje filmowe, jakie najczęściej wybierają Polacy – statystyki pochodzą z 2017 roku.

Komedie romantyczne

Dobrze wybrana premiera filmu to gwarancja dużej publiczności. Właśnie tak było w przypadku „Listów do M. 3”, które w polskich kinach ukazało się przed Bożym Narodzeniem. Filmowi pomogła jego tematyka – lekka, przyjemna, o poszukiwaniu miłości w trakcie świąt. „Listom…” zabrakło jedynie 100 tys. widzów, aby dobić do 3-milionowej widowni. Taki wynik robi wrażenie!

Kino sensacyjne

Jeśli mówimy o Polsce i filmach z dreszczykiem, to nasuwa się pierwsze i jedyne skojarzenie – Patryk Vega. Jego film, traktujący o skandalach w branży medycznej, przyciągnął do kinowych kas 2 mln 300 tys. osób. Pozycje, które kręci Vega, opierają się na podobnym schemacie – dużo brutalnych scen, żarty sytuacyjne i gwarancja, że wszystko jest oparte na faktach. Przepis na sukces? W Polsce jak najbardziej!

Opowieści o kosmosie

Magia marki, jaką są Gwiezdne Wojny, działa również i w kinach nad Wisłą. Na kolejną część gwiezdnej sagi o podtytule „Ostatni Jedi”, wybrało się 1 mln 700 tys. Polaków. Co ciekawe, film ten był najbardziej dochodowym filmem na świecie w 2017 roku.

Barwne biografie

Polscy reżyserzy mają talent do tworzenia wybitnych filmów biograficznych. Było tak choćby w przypadku prof. Zbigniewa Religi w filmie „Bogowie”. Kolejnym świetnym dramatem biograficznym był powstały w 2017 roku film o Michalinie Wisłockiej, pt. „Sztuka kochania”. Kobieta ta była znana ze swoich działań na rzecz edukacji seksualnej w okresie Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej. Dzieło w reżyserii Marii Sadowskiej opowiada o jej trudnym życiu i problemach, jakie spotkały ją ze strony władz za swoją postawę. Zabrakło 200 tys. osób, aby widownia „Sztuki kochania” dobiła do 2 milionów.